Gościem Sacroexpo jest libański projektant Maged Bou Tanous, który m.in. projektował szaty liturgiczne dla papieża Franciszka, gdy Ojciec Święty celebrował Mszę św. na Cyprze oraz dla papieża Benedykta XVI. Ubierał również najważniejszych duchownych na Bliskim Wschodzie. Na pytanie, co go inspiruje, tłumaczy w rozmowie z KAI: – Dekoratywność, kreacja jest drogą ku pięknu i ku Bogu. Nie chodzi o przepych, raczej o równowagę, o cienką linię między sacrum a profanum. Tak wyrażam moją wiarą i myślę, że innym to pomaga, gdy widzą papieża w stroju ze szlachetnych materiałów, zdobionych w sposób przemyślany – tłumaczy.
Po raz pierwszy podczas trwających od 10 do 12 targów branży sakralnej Saroexpo jest prezentowana ekspozycja „Światło wschodu w sercu chaosu”, której celem jest zapoznanie gości wystawy z bogactwem liturgicznym Kościoła katolickiego obrządku wschodniego, szczególnie tradycji maronickiej.
Artysta stosuje jedwab, aksamit, len, bawełnę, złote i srebrne nici, m.in. motywy owoców. Uwagę zwiedzających przyciąga unikatowa jedwabna peleryna, haftowana złotą i jedwabną nicią, na której przedstawione są sceny Zmartwychwstania, Zwiastowania, Nawiedzenia, a także postacie dwunastu Apostołów i Cherubinów. Na ekspozycji znalazły się także różnorodne szaty liturgiczne stosowane w obrządku maronickim, autorstwa libańskiego projektanta, zarówno historyczne, jak i współczesne.
Pani Grażyna darzy kultem św. Szarbela, dlatego dotarła na tę część wystawy, gdzie można było otrzymać pamiątki i modlitwy, przygotowane na stoisku libańskiego artysty, który także prezentuje artystyczną wizję tego świętego, coraz bardziej popularnego w Polsce.
Powstała też przestrzeń do modlitwy, gdzie wierni mogą oddać cześć Bogu i modlić się przed relikwiami z Libanu, co umożliwi głębszą duchową refleksję w trakcie zwiedzania wystaw. Z kolei w ramach ekspozycji można zobaczyć oryginalne manuskrypty oraz faksymile Księgi Psalmów z XVII wieku, będące pierwszymi książkami wydrukowanymi we wschodniej części Imperium Osmańskiego, uznawane za jedno z najwybitniejszych osiągnięć w historii typografii księgi liturgicznej. Wystawa obejmuje także liturgiczne księgi katolickie w językach arabskim i syryjskim oraz ponad 40 maronickich ikonografii, ilustrujących cykl roku liturgicznego.